ප්රශ්නය(1)
මාගේ උගත්, බුද්ධිමත් මිතුරනේ " භවයෙන් භවයට ගමන් කරන මේ සිත , නිවන් දකින තුරු සන්සාරය පුරා ගමන්කරනවාලු " මට තියෙන ප්රශ්ණය නම්, " මේ සිත සන්සාරයට එකතු වූයේ කොතැනින්ද? කෙසේද? ඇයි කියායි,
========================================
පිලිතුර
------------
ප්රශ්නය(2)
"ලෝකය කියා දෙයක් ලොවේ නැ" ..
උඩ බැලුවත් , යට බැලුවත් ,හරහට බැලුවත් කොයි ලෙස බැලුවත් "හේතුපල දහමකින් සෑදුන ඇති වී නැති වී යන ක්රියාදාමයක්" මිසක් ලෝකයක් කියා දෙයක් ඔබ කොහේ සෙවුවත් දකින්නට නම් නොලැබෙනු ඇත ."
පිලිතුර
-------------------
(3). ප්රශ්නය - පංචස්කන්ධය හා පංචඋපාදානස්කන්ධය. හා චතුරාර්ය්යසත්ය.
පිලිතුර
(4). මනෝමය ශරීරය ,නාම ශරීරය ගැන අභිධර්මයේ සඳහන්ද?
පිලිතුර
පිලිතුර
මෙම
ශරීරයන් ගැන ප්රශ්න කිරීමක් පොට්ටපාද සූත්රයේ අැත. ඒසේම විඤ්ඤාණය
අාත්මයක් ලෙස සැලකීම ගැන මාලුංඛ්යපුත්ර සූත්රයේ අැත. බුදුන්වහන්සේ ඒම
සංකල්ප වල අැති දෝෂ පෙන්වා දෙයි.
මේවා පටිච්චසමුත්පන්න වූ හේතුඵල පරම්පරාවක් පමණකි. අවිද්යාව ප්රත්යයෙනි.අවිද්යාව දුරුවූ විට, චතුරායර්සත්ය අවබෝධයෙන් ඉහත චක්රය බිදේ.ඒවිට පුද්ගල සංඥාව දුරුවේ. ඒම අවස්තාවේ දී සත්වයා හා ලෝකය පිලිබදව අදහස් පලකිරීමට සම්මත කරගත් දැනුම් පද්ධතියකි අභිධර්මය.
අභිධර්මයේදී සත්ව, පුද්ගල, ලෝක අාදී සම්මුති ව්යවහාරය බැහැර වේ.
ඒහි දී පරමාර්ථ හෙවත් ලෝකෝත්තර සංකල්ප අදාල වේ.
No comments:
Post a Comment