Chamath N Anusha to Path Nirvana Discussion
මිනිහෙක් බුරුවෙක් ගේ පිටට පිදුරු පටවනවා. ගොඩාක් පිදුරු පැටෙව්වාට පස්සේ ඔහු පිදුරු ගහක් අරගෙන පිට උඩින් තබනවා. ඒ පිදුරු ගහ තබන ක්ෂණයෙන්ම බූරුවාගේ පිට කොන්ද කඩලා යනවා. අවසන් පිදුරු ගහ තබන අවස්ථාව පමණක් දැකපු තව මිනිහෙක් හැමතැනම කියාගෙන යනවා එක පිදුරු ගහෙන් බූරුවාගේ පිට කොන්ද කැඩිච්ච බව. ඒ කථාව සාධාරණද?
බණ අහලා විතරමයි සෝවාන් වෙන්නේ කියලා කියන කථාවත් ඒ වගේමයි. අතීත සංසාරය පුරා විදර්ශණා ඤාණ වඩමින් ජීවිත පරිත්යාගයෙන් නිවන් දකින්න උත්සහ කල ඉතාමත් ප්රඤ්ඤාවන්ත පිරිස සම්මා සම්බුදුරජාණන් වහන්සේ කෙනෙක් ලෝකේ පහළ වන කාලේදී මේ ලෝකේ උපදිනවා. සම්මා සම්බුදුරජාණන් වහන්සේ කෙනෙක්ට පමණක් විශේෂිත වූ ඤාණ වන ඉන්ද්රිය පරෝ පරයත්තේ ඤාණය (සසර පුරා වඩන ලද ඉන්ද්රිය ධර්ම දක්නා වූ ඤාණය), ආසය අනුසය ඤාණය (ගෙවන ලද ආශ්රව දක්නා වූ ඤාණය) තුලින් ඔවුන්ව හඳුනා ගන්නා වූ සම්මා සම්බුදුරජාණන් වහන්සේ ඔවුන්ට දහම් දෙසනවා. ඔවුන් එක බණ පදයක් හෝ සුත්ර දේශනාවක් අසා නිවන් දකිනවා.
සම්මා සම්බුදුරජාණන් වහන්සේ නමක් බුද්ධත්වයට පත්වූ දින සිට පිරිණිවන දිනය දක්වා යමක් පැවසුවේ නම් එය ඒ ආකාරයටමයි සිදුවන්නේ. ආර්ය අෂ්ටාංගික මාර්ගයකින් තොරව නිවනක් නැහැ. සම්මා සමාධියට පසුව සම්මා ඤාණ වැඩෙන්නේ නැතුව සම්මා විමුක්තියක් නැත. අපට අවශ්යවන්නේ සුතමය වශයෙන් ඤාණ සෙවීම නොව මාර්ගය වැඩීමයි. මාර්ගය වැඩීම යනු වර්තමාන මොහොතේ හැකිතාක් සිහිය පැවැත්වීමය. එසේ පවත්වන්නා වූ තීව්ර සිහියකින් තොරව වර්තමානයේ මම ලෙස රැවටෙන්නා වූ ආයතනයක පිරිසිඳ දැකීමක් සිදු නොවේ.
https://m.facebook.com/groups/1558908207655514?view=permalink&id=1913292062217125
සෝවාන් වීම සද්ධර්මය ඇසේමෙන් පමණක් සිදුවන බවත් භාවනාවෙන් කල නොහැකි බවත් අදහසක් ඇතිවී ඇත. මේ ගැන පහද දෙන්න.
භාවනාමය පහතබා යටතේ සෝවාන් වීමෙන් නැති වන සංයෝජන 3 දක්වා නොතිබීමත් මෙයට හේතුවක් ලෙස දැක්වේ. එසේම භාවනා කිරීමෙන් සෝවාන් වූ අය ගැන සඳහනක් ත්රිපිටකයේ නැතිවීම මෙයට තවත් හෙතුවක ලෙස දැක්වේ. කරුණාකර පහද දෙන්න.
ඉහත අදහස සත්ය නම් සෝවාන් වීමට කලයුතු යෝනිසෝ මනිසකාරය කුමක්ද. එය භාවනාව ලෙස ගත නොහැකිද.
---------------------------
භාවනාමය පහතබා යටතේ සෝවාන් වීමෙන් නැති වන සංයෝජන 3 දක්වා නොතිබීමත් මෙයට හේතුවක් ලෙස දැක්වේ. එසේම භාවනා කිරීමෙන් සෝවාන් වූ අය ගැන සඳහනක් ත්රිපිටකයේ නැතිවීම මෙයට තවත් හෙතුවක ලෙස දැක්වේ. කරුණාකර පහද දෙන්න.
ඉහත අදහස සත්ය නම් සෝවාන් වීමට කලයුතු යෝනිසෝ මනිසකාරය කුමක්ද. එය භාවනාව ලෙස ගත නොහැකිද.
---------------------------
බණ අහලා විතරමයි සෝවාන් වෙන්නේ කියලා කියන කථාවත් ඒ වගේමයි. අතීත සංසාරය පුරා විදර්ශණා ඤාණ වඩමින් ජීවිත පරිත්යාගයෙන් නිවන් දකින්න උත්සහ කල ඉතාමත් ප්රඤ්ඤාවන්ත පිරිස සම්මා සම්බුදුරජාණන් වහන්සේ කෙනෙක් ලෝකේ පහළ වන කාලේදී මේ ලෝකේ උපදිනවා. සම්මා සම්බුදුරජාණන් වහන්සේ කෙනෙක්ට පමණක් විශේෂිත වූ ඤාණ වන ඉන්ද්රිය පරෝ පරයත්තේ ඤාණය (සසර පුරා වඩන ලද ඉන්ද්රිය ධර්ම දක්නා වූ ඤාණය), ආසය අනුසය ඤාණය (ගෙවන ලද ආශ්රව දක්නා වූ ඤාණය) තුලින් ඔවුන්ව හඳුනා ගන්නා වූ සම්මා සම්බුදුරජාණන් වහන්සේ ඔවුන්ට දහම් දෙසනවා. ඔවුන් එක බණ පදයක් හෝ සුත්ර දේශනාවක් අසා නිවන් දකිනවා.
සම්මා සම්බුදුරජාණන් වහන්සේ නමක් බුද්ධත්වයට පත්වූ දින සිට පිරිණිවන දිනය දක්වා යමක් පැවසුවේ නම් එය ඒ ආකාරයටමයි සිදුවන්නේ. ආර්ය අෂ්ටාංගික මාර්ගයකින් තොරව නිවනක් නැහැ. සම්මා සමාධියට පසුව සම්මා ඤාණ වැඩෙන්නේ නැතුව සම්මා විමුක්තියක් නැත. අපට අවශ්යවන්නේ සුතමය වශයෙන් ඤාණ සෙවීම නොව මාර්ගය වැඩීමයි. මාර්ගය වැඩීම යනු වර්තමාන මොහොතේ හැකිතාක් සිහිය පැවැත්වීමය. එසේ පවත්වන්නා වූ තීව්ර සිහියකින් තොරව වර්තමානයේ මම ලෙස රැවටෙන්නා වූ ආයතනයක පිරිසිඳ දැකීමක් සිදු නොවේ.
https://m.facebook.com/groups/1558908207655514?view=permalink&id=1913292062217125
This comment has been removed by a blog administrator.
ReplyDelete