Thursday, June 8, 2017

බුද්ධ කාලීන භාරතයේ ෂට් ශාස්තෘන්ගේ මත.


බුද්ධ කාලීන භාරතයේ ෂට් ශාස්තෘවරු.

1.       පූර්ණ කාෂ්‍යප
·         පින් පව් යනුවෙන් යමක් නොමැත. මරණින් සියල්ල අවසන් බැවින් රිසි පරිධි ජීවත්විය හැක.
2.       මක්ඛලිගොසාල
·         සත්වයන් ගේ පිරිසිදු වීමක් හො අපිරිසිදු වීමක් නැත. ඒ ඒ බවයන් හි ඉපදීම මගින් බව 84000 ක් ගෙවා සසර අවසන් කරයි. සැමටම ඒකම විධියයි විෂේශයක් නොමැත.
3.       කේසකම්බල අජිත
·         කුසල් අකුසල් නැත. දානයේ විපාක නැත. මව නැත පියා නැත.මෙලොවක් පරලොවක් නැත. මැරී උපදින සත්වයෝ නැත. මරණිය සිරුර ධාතුවලට විසිරී යෑමක් පමණි.
4.       පකුධකච්චායන
·         මූලික ධාතූන් හා ප්‍රාණය යනු ස්වභාවික ගතීන් වෙත්. සත්වයෙක් ජීවියෙක් නැත. කඩුවකින් හිස සින්දත් ධාතු තුලින් කඩුව යාමක් පමණි.

5.       නිගණ්ඨ නාථපුත්ත
·         සිත දමනය කල යුතුය. ඒ සදහා පිලිවෙත් 4 කි. සිහිල් ජලයෙන් වැළකෙන්නේ, සියලු පවින් වැළකීමෙන් යුක්ත වූයේ, සියලු පව් පිඹ හැරියේ, සියලු පව් වැළැක්මෙන් මොක්සුව විදී.  අාත්ම සංයමය කල නිසා සිතෙහි කිසි කිලුටෙක් නැත.
6.       සඤ්ජය නම් බෙලට්ඨපුත්‍ර
·         පරලොව ගැන, මැරීඋපදින සත්වයා ගැන, කුසල් අකුසල් අාදිය ගැන කිසිවක් නිෂ්චිතව නොකියයි.
·       
පරලොවක් ඇත්තේදැයි මා විචාරන්නෙහි නම් පරලොවක් ඇතැයි මෙසේ මට අදහස්වී නම්, පරලොවක් ඇතැයි මෙසේ එය ඔබට ප්‍රකාශ කරන්නෙමි. මට එසේත් අදහස් නොවෙයි, මට එපරිද්දෙනුත් නොවෙයි. මට අන් පරද්දෙකිනුත් නොවෙයි. මට එසේ නැත්තේයයිද නොවෙයි, මට නැත්තේ නොවන්නේත් නොවෙයි, පරලොවක් නැතැයි කියාද, එසේද මාගේ ගැන්මක් නැත, එසේයයිද මාගේ ගැන්මක් නැත. මේ වෙන ආකාරයයිද මාගේ ගැන්මක් නැත. එසේ නොවේයයිද මාගේ ගැන්මක් නැත. එසේ ගැන්මක් නැත්තේත් නැත.
පරලොව ඇත්තේත් වේ නැත්තේත් වේයයි කියාද, පරලොව නැතැයි කියාද නැත්තේත් නොවෙයි කියාද, එසේද මාගේ ගැන්මක් නැත. එසේයයිද මාගේ ගැන්මක් නැත. මේ වෙන ආකාරයයිද මාගේ ගැන්මක් නැත. එසේ නොවේයයිද මාගේ ගැන්මක් නැත. එසේ ගැන්මක් නැත්තේත් නැත.

http://pitaka.lk/15114/cs,aps

No comments:

Post a Comment